Rotorua

8 maart 2017 - Hamurana, Nieuw-Zeeland

Hallo mensen,

Jan is aan de afwas dus ik kan weer wat schrijven. Best wel weer veel gedaan. Het gebied waar we nu zitten, is beroemd om zijn vulkanische activiteit. Heel fasinerend voor ons, wij zijn dat immers niet gewoon. Op de weg naar rotorua kwamen we langs wak-o-tapu, een indrukwekkend termisch gebied. Nou, dat was het. Het laat zich moeilijk beschrijven. Misschien doen de foto,s dat. De stank was misselijk makend.dat wel. Rotte eieren. Ik ben dan wel geen chinees, maar hier was een mondkapjes wel op zijn plaats geweest. Een voordeel, je kon hier met een gerust hart een windje laten. Op ons adres aangekomen moesten we een tandje terug schakelen. We kwamen van een kasteel in een bijgebouwtje om het maar zo te zeggen. Niets mis mee hoor, maar van een vijf pitten fornuis naar een twee pitter, tja, en dat was nog maar het kleinste verschil. De gastvrouw was wel heel hartelijk en gek op dieren. Twee alpacas, twee honden twee schapen en een kat en o ja ook nog een man. Die was vooral in de nacht goed aan wezig. De eigenaars wonen boven ons appartement en het is nogal gehorig. Snurken dat die vent doet. Kon er niet van slapen. Midden in de nacht op zoek gegaan naar oordoppen.

In de middag in een bos gelopen met gigantische bomen. Echt bijzonder. Heel anders dan panbos. De volgende dag heerlijk gebadderd in een stromend riviertje. Temperatuur van het water, ja mensen, 36 graden. Daar lig je dan, midden in de natuur. Lachen. Om vier kwam de grand finale. Een bezoek aan een stam van de Maori's. Eerst de hangi gegeten. Een Maori maaltijd. (Gewoon aardappelen met vlees) maar in de grond gaargestoofd. Toen de show. We werden door het bos naar een riviertje geleidt daar kwamen woeste krcijgers in een traditionele kano aangeroeid. Was best leuk. Zaten een paar mooie mannen bij. Toen voerde ze een show op. Met als sluitstuk de haki. Jammer dat de mannen in Rijnsburg dat niet doen, maar ja die hebben meer met de handel. Wat de regen betreft, die barste om zes uur los en heeft 24 uur aangehouden. Niet dat het ons tegen heeft gehouden om te wandelen, eenmaal nat en je weet niet beter. In het noorden heeft de regen voor veel overlast gezorgd. Overstromingen en zo. De komende dagen zal het nog wel regen, maar daarna is er beter weer op komst. Morgen vertrekken we naar Warkworth.

Tot schrijfs en pas goed op jezelf

1. Maria:
    Xxx
  2. Jacco:
    Dat is zeker iets anders dan het panbos. Gave foto's. Leuk verhaal weer. Xxx
  3. Hilde:
    8 maart 2017
    Wat een mooie bomen! Die regen hadden wij ook! Gelukkig geen snurkende man ha ha.. goede reis weer morgen! Xxx
  4. Ada en Joop:
    9 maart 2017
    Wat is het weer een leuk verhaal, iedere E keer weer iets anders, Jan Jij bent een ster hoor afwassen op vacantie haha, de foto's end video is hardstikke leuk je zou zoo me gaan dansen.
    Onze Theo is daar geweest en zij dat je eigenlijk stank rook veel beter als de lucht daar. Nou lieverts geniet de tijd gaat nu Snell en zoo zit je in rijnsburg. Liefs van ons xxxxx
  5. Corinda:
    10 maart 2017
    Lopen of dansen in de regen. Dat is de spirit!
  6. Corinda:
    10 maart 2017
    PS. Hebben jullie nog een boom geplant voor jullie bezoek aan de vogel eiland?
  7. Ans van Strater:
    10 maart 2017
    We reizen op deze manier met jullie mee! Liefs
  8. José:
    11 maart 2017
    Wat een mooie reisverslagen maak je toch Nel, leuk, interessant, humoristische, we genieten er van hoor, bedankt en we kijken naar de volgende uit.
  9. Jan en nelleke van egmond:
    11 maart 2017
    Jongens, leuk dat jullie reageren. Dat lezen wij ook met veel plezier. Knuffel