Turangi,

5 maart 2017 - Turangi, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen you all,

Voor ons zit de zondag er bijna op. Ik lig heerlijk op mijn bedje en ondertussen schrijf ik over de afgelopen dagen. Gisteren zij we tee uurtjes wezen wandelen rondom een meer. Daarna de warmwater baden bezocht. Was wel aardig maar niet spetterend. Ik dacht dat we in een hete poel zouden zitten, maar nee het was gewoon een betonnen bad in een bedompt hokje. De wandeling om de hete poelen heen was wel bijzonder. Vloeibare modder dat blub blub uit de grond komt.

Zondag hebben we de tocht der tochten gelopen. 18 kilometer met een stijging van 980 meter. Had wel even zoiets van zal ik het halen, maar we hebben hem ruim binnen de tijd gelopen. Smorgens om vijf uur het bed uit. Om zes uur werden we opgehaald en om zeven uur gingen we lopen. Het was behoorlijk druk. Je moet niet denken dat je hem alleen loopt. De dag ervoor was hij wegens het weer afgelast, dan waait het te hard en miste het. Vandaag was het weer prima, en het uitzicht helder. Ik kan moeilijk omschrijven hoe het was. Al de zintuigen worden geprikkeld. Het geluid van de wind boven op de berg, de krekels op de terugweg. De stank van zwavel en wat je ogen zien laat zich helemaal niet omschrijven. De kraters en de blauwe meren, het was er allemaal. De afdaling was lang met veel traptreden. Uiteindelijk kwamen we moe en voldaan aan het eind van deze bijzondere wandeling. Daar moesten we nog anderhalf uur wachten op ons vervoer, zoals vele anderen. Wat opviel was dat het voornamelijk jongelui waren. jan merkte dat op. Kijk daar zit nog een oud ventje", zei hij. Laat dat nou een Hollanders zijn. " dat ben ik niet", zei hij geïrriteerd. Zijn vrouw kwam hem ophalen en toen hij naar de auto liep, wijdbiens, leek hij wel dronken. Iets te veel hooi op zijn vork genomen misschien. We hebben we gelachen hoor hoe sommige mensen binnenkwamen. Strommpelend, met de afritspijpen los op de schoenen, bijna niet instaat om nog een tree te nemen. Kortom het was een dag met een randje.

Morgen op weg naar rautoria, de woonplaats van Brigitte. Het wordt nog een mooi dag, daarna wordt er regen verwacht. Je kan geen zes weken geluk hebben toch.

Nou jullie allemaal een. Fijne zondag en een dikke kus van ons